Včera jsem byl provětrat velkého Foxe 2,6 RS a jeho menšího bráchu Foxe 1,5. šlo mi o to porovnat jak se vrchlíky vlastně chovají. Vítr kolem 3m/s teplota 25 st. vzduch přehřátý. Foukalo přímo na svah, tak šlo využít trochu toho svahového proudění

. Nejdřívě šel na řadu malý Fox, užíval jsem si jeho rychlost a občas využil nějaký ten termický závan. Velkého Foxe jsem se už nebál protože jsem s ním lítal ve větru kolem 5m/s. Poslal jsem ho do vzduchu a nestačil se divit. Vário mě stálým pípáním upozorňovalo, že stoupám i když jenom třeba 0,5m/s, ale stoupání to bylo. Jak jsem lítal s měnšíma vrchlíkama, tak mi s velkým Foxem dělá problém odhad výšky. V duchu si říkám to je nějakých 50m a ejhle stovka jak vyšitá

. No jde jen o to si zvyknout a věřím tomu, že si zvyknu rychle.
Ještě jsem si říkal , že musím doladit to kývání . Když se vrchlík ve vzduchu rozkýval, tak jsem se dříve snažil tahat za řidičky do " protikyvu"

. Včera jsem zjistil , že stačí přidat trochu více zatáčky na kterou chci zatáčet a po jednom kyvu se vrchlík ustálí.V této fázi je dobré trochu ubrat plyn, ale není to nutnost. V bezmotorovém letu nejsou s kýváním problémy. To samé platí i pro malého Foxe.
Na 18 min motorového letu vyšel celkový let na 42 min. Motor spotřeboval 3010mAh. Telemetrie je k nezaplacení. Od doby co ji mám jsem přestal lítat na čas, ale hlídám si spotřebu z baterky. Po přistání mají články 3,7 V , takže žádné hluboké vybíjení. Co více si přát. Snad jen ještě jeden 6-ti článek do batohu

. Ono nabíjení 6-ti článkové baterie v polních podmínkách klade docela velké nároky na zdroj k nabíječce. Centrálu a zdroj se mi na podvečerní skok sebou tahat nechce

.
Další poznatek je k vrtulím. Malý Fox s jednoduchou vrtulí 10/6, dělá ve vzduchu větší kravál než velký s dvojitou 12/4. Ve 100 metrech není dvojitá vrtule pomalu slyšet. K rovnému letu bez termiky a bez svahového proudění stačí proud kolem 8A.
Co z toho plyne menší Fox je na takovéto hraní si ve vzduchu, Jeho větší bratr je na lítání

. Ale to samé platí i u modelů letadel. Tím nechci menší padáky v žádném případě zatracovat a mám je rád

. Když je možnost beru ten , abych byl spokojen.
Pro Petra - když chci být max. spokojenej a lítat bez nervů vezmu VS-ku a je klid
