Stránka 1 z 1

Wegus RS - ocko na zavesu A rady snur

PříspěvekNapsal: ned kvě 11, 2014 10:21 pm
od celestyn
Ahoj

chtel jsem se zeptat, na co slouzi krouzky/ocka na zavesu rady Ackovych snur u Wegusu RS, myslim tim to ocko, ktere je jakoby nize na zavesu a nic na nem nevisi.
Nejprve jsem se lekl, ze jsem ridicky chybne provlekl, ale ty maji byt urcite provlezeny temi krouzky, na kterych visi zadni rada snur, ze jo?
Tipoval bych to na pripravu pro speed system.

Tady http://www.para-rc.de/aufhangung-rc-bullix/ maji treba specialni ocko na zavesu zadni strany snur, kterym provlekaji ridicky.
A tady http://www.paramodels.cz/manual_fox__cz.pdf v kroku 3 je obdobné očko použito ke stažení A řady při nižší letové hmotnosti. Má smysl podobným způsobem seřizovat i Wegus podle zatížení?

Re: Wegus RS - ocko na zavesu A rady snur

PříspěvekNapsal: pon kvě 12, 2014 5:57 am
od PetrB
Ahoj,
Ano tipuješ dobře, je to příprava na speed.

Re: Wegus RS - ocko na zavesu A rady snur

PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2017 9:21 pm
od Rampapilot
Ahoj,
když se vrátím k té otázce uvedené výše - má význam používat speed u Weguse :? ? Máte to někdo u tohoto vrchlíku ?

Re: Wegus RS - ocko na zavesu A rady snur

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2017 6:24 am
od PetrB
Ahoj,
Jestli to má význam, fakt netuším. Zatím nebyla příležitost to odzkoušet. A ani za těch pár let co s Wegusem lítám, to nikdo ze známých nezkoušel. Asi budeš první. Nebo to zkoušel někdo od Čejpů ale zatím bez komentářů. Třeba se někdo ozve a něco ti napíše. V mém případě by to stejně nemělo smysl, moje letová váha je dost pod min. limitem a většinou Wegouše tahám do vzduchu za klidu. Do větru mám Foxe a ten zase bez speedu ani neodstartuje. Tak proto nebyla potřeba speed zapojovat.
Petr

Re: Wegus RS - ocko na zavesu A rady snur

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2017 11:59 am
od RCparaSKY
Ahoj
Speed u weguse nebo Infinity je spis na svahove letani kde se muze stat ze treba vic prifoukne a ty nemuzes pridat vetsi vahu.Tam bych doporucoval urcite si panaka na speed pripravit.Na motorove trikolce nebo krosne je to u zminenych kridel zbitecne jelikoz profil u techto kridel a zaroven uhel nabehu vrchliku je navrhnut aby v motorovem letu nebyl potreba.Jak se zminuje Petr napr.u kridel Opalu musis mit speed zapojen uz pri startu kde bez pomoci speedu tyto vrchliky spatne staruji.Dalsi veci je treba singleskin kde za slabeho vetru je rychlost vrchliku velmi mala a speed system zde je vazne potreba.Musime ale pocitat ze jakmile pouzijeme speed zvetsi se uhle nabehu kridla a tim se zvtesi riziko zborceni nabezne hrany vrchliku.
No po pravde jsem se speedem lital jen asi 3 a to jen abych to otestoval bylo to za podminek kdy funelo kolem 6-7m/s zmena byla ze to trochu lip letelo proti vetru ale ze by tam byl zas takovy rozdil to asi ne a rozhodne v techto podminkach bych nedoporucoval litat s motorem ovsem na svahu by to bylo jine.
V dnesni dobe pracuji na kridle kde bude uplne novy profil se shark Nose a taky autostabilni reflexni profil ktery bude mit vetsi rozsah rychlosti a taky pri pouziti speed sys. o hodne mensi moznost zborceni vrchliku.Zaroven uplne nove vystuzeni profilu ktere bude zabranovat zborceni i ve vetsich turbolencich a nove vyvazane rizeni ktere na plne rychlosti pomoci speed umoznuje delat ostre zatacky vhodne na litani kolem pylonu.

Shrnuti pokud budes litat s wegusem na svahu bez motoru urcite speed pouzijes pokud budes litat jen s motorem je to zbitecne.
Honza

Re: Wegus RS - ocko na zavesu A rady snur

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2017 12:35 pm
od dub
Honzo dobře napsané , jen bych trochu doplnil mou zkušenost se speedem. Z mojí zkušenosti je u singl skinů speed zbytečný. I při plném možném stažení, než začne klapat náběžka, je nárůst rychlosti velmi malý.Proto jsem na krosně pro singl skin speed vypustil.
U double skinů je to jiná. Na Sambě a velkém Foxovi využívám speed k rychlejšímu nastoupání. Při vypnutém speedu je možno spozorovat, že od určité míry začne krosna vrchlík za sebou jakoby tahat a hrozí přetažení a pád. Zapnu speed rychlost vrchlíku se zrychlí a stoupá znatelně líp a rychleji. Speed to chce mít odladěný, to proto aby nedošlo k zaklapávání náběžné hrany. No a když se speed udělá dělený (dvě serva) , tak lze speedem i zatáčet.
Ač se to nezdá je to docela velká alchimie vychytat správnou váhu, velikost stažení speedu , množství plynu. Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak by nás to ani nebavilo :-)
Ještě musím dodat, že u Weguse je speed na profi úrovni. Nestahuje se jen áčkový popruh, ale zároveň i béčkový.
U některých vrchlíků kde se stahují pouze áčkové popruhy to způsobí, že se profil za áčkovým vývazem jakoby zlomí. Když se stahují zároveň i béčka k zalomení nedochází.