Stránka 1 z 1

Start s tříkolkou ze země

PříspěvekNapsal: pát bře 15, 2019 7:56 am
od Jaroslav54
Chci si pořídit větší PG pokud možno s lepší klouzavostí a realističtějším letem, ale zatím jsem vždy používal trojkolku se startem ze země- u FREE jsou vzlety nádherné. Uvažuji o Infinity, ale potřeboval bych ověření, že odstartuje také ze země protože vím, že třeba Vegus měl s tímto problém. Děkuji.
Jaroslav

Re: Start s tříkolkou ze země

PříspěvekNapsal: pát bře 15, 2019 8:16 am
od dub
Ahoj Jardo, konečně po dlouhé době nějaký příspěvek. Infinity ze země odstartuje v pohodě. samozřejmě to chce trochu cviku v začátku a hodí se i pomocník. ze země s ním startuje Ladys , člen zdejšího fóra. Možná si to přečtě a dá jsem nějaké video a nebo napíše něco víc. Není to výmysl, viděl jsem to na vlastní oči :-)
Já ze země nestartuji všechny stary jsou z ruky, takže Ti moc neporadím :-)

Re: Start s tříkolkou ze země

PříspěvekNapsal: ned bře 17, 2019 8:58 am
od zdzd
Podle mých pozorování jde u startů ze země především o geometrii závěsů a řidiček.

V normálním letu je vrchlík nad krosnou a šňůry jdou nahoru. Při startu ze země je vrchlík za krosnou a šňůry navíc jdou přes ochranný oblouk. Při té změně polohy se nějak změní poloha vrchlíku proti řidičkám.

Můj FLAIR ze země startoval v pohodě, ale pak jsem změnil rozsah výchylek a tím i výchozí polohu rukou. Proto jsem samozřejmě musel změnit délky řidiček. No a přestalo to startovat ze země. Vrchlík se nafouknul, ale nevyběhl nahoru. Zachoval tak se jako brzdicí padák - škubnul krosnou dozadu, ta se zvrátila na vrtuli a konec. Stálo mne to několik vrtulí.

Pak jsem si to proměřil a bylo jasno. Při vrchlíku za krosnou se stáhly řidičky a zabrzdily. Výsledek byl jasný. Protože se ale FLAIR řídí jen stahováním. tak tomu nešlo pomoci rukama, nebylo jak povolit. Musel jsem to základní nastavení překopat.

Pokud jde o Infinity: Zkušenost s tím nemám, ale řidičky mají základní polohu v neutrálu a povolení je tedy možné. Takže pokud se vrchlík dokáže nafouknout, tak by to jít mělo.

V každém případě je zapotřebí si tu změnu geometrie řidiček vyzkoušet.

Výsledek závisí na poloze rukou vůči závěsům, zda a kolik jsou před závěsy, jak jsou vysoko, rozpaženy či předpaženy...

Pokud se při přesunu vrchlíku dozadu přibrzdí, dá se očekávat problém.